lauantai 11. syyskuuta 2010

ihmisessä on vettä niin ja niin monta prosenttia.
jokaisessa. se meitä yhdistää.
lämpötila heittelehtii kolmeseiskan kahta puolta,
kahta puolta meissä kaikissa,
syntymässä annettu puoli, sukupuoli,
eikä kukaan varmasti kysynyt
mitä mieltä asiasta mahdatkaan olla.
loppujen peilissä kaikki näytämme samalta.

sinä haluat, että on mukavaa,
sanot muistavasi tämän
ja mitä sinä muistat
on toisarvoista minulle.
niin arvokasta toiselle.

lakanoissa sinisiä kukkia,
sanoit eilen jotain mutten saata muistella,
on ollutta ja olutta,
on yhtäläisyyksiä ja merkkejä sen ilmaisemiseen,
on ja on ja on,
merkkinsä sillekin, kaikki merkattu,
matemaatikot ajattelivat tämän
minulle valmiiksi,
laitan ajatuksen mikroon ja odotan kolme minuuttia,
hämmennän puolivälissä,
on ja on ja on
lisää tähän puolikas kylki.

loppujen peilissä, niin.

--

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Minä muistan sinut, tunsin sinut hetken.
En tiedä miksi, mutta sain sinusta voimaa. Olit niin oma itsesi, olit itsevarma ja rohkea, hetken pidin sinua kuin isosiskonani.
Sinä olet ihminen, jota en unohda, en ole koskaan tavannu kaltaistasi.
Sinä sait minutkin tuntemaan hetkeksi itseni hyväksi, välillä jopa itsevarmaksi.
Minä tahdoin olla kuin sinä, hetken se toimi.
Sinä katosit elämästäni, niinkuin monet muut, samalla veit sen rohkeuden jonka hetkeksi minulle lahjoitit.
Usein olen ajatellut sinua, mutten osaa puhua, tahdon vain kertoa, että joku ajattelee ja ikävöi sinua.


Tämä runo pysäytti minut. Kaikista muista, juutuin juuri tähän ja haluan sanoa, että olet taitava. Pidän teksteistäsi, en aina ymmärrä, en tosiaan, mutta kun ymmärrän, olen ylpeä itsestäni ja ylpeä sinusta.
Kiitos.

marianna meri-tuulia kirjoitti...

hei, anonyymi, kiitos sinulle.
en tiedä yhtään kuka olet, mutta jotenkin tämä sekä kosketti että riemastutti. tuli hyvä olla, eikä hyvää oloa tässä elämäntilanteessa voi kukaan liikaa aiheuttaa.

toivottaisin hyvää joulua, mutta joulu on perseestä. ehkä onnea ja menestystä, mutta sitä nyt ei kukaan saa, ellei tee duunia perse ruvella ja ota samalla vitusti pataan. ehkä kuulaita päiviä, mutta säätiloihin en voi vaikuttaa. jotain toivotan silti, sinne jonnekin.